fredag 9 mars 2012

Andas lättare och blomstra

Nej, jag pratar inte om nässpray och växtnäring för krukväxter. Vad menar jag då?

På första mötet jag har med en ny person, brukar jag alltid ta reda på vad hon vill (ja, hon, mina kunder är främst kvinnor). Svaret kan vara allt möjligt. Från; ”jag vet inte”, till ”ett nytt jobb”, ”slippa kämpa så hårt”, ”räcka till för alla”, ”hinna med”, rent av allt i kombination. Följdfrågan - vad skulle detta ge dig när det blir så? Hur skulle det kännas?

I olika varianter är svaret nästan alltid att då, då skulle jag kunna andas lättare. Var sitter denna känsla i kroppen, frågar jag. Här, säger de självklart och lägger handen på bröstet. Känner du igen dig?

Jag har själv erfarenhet av att andas tungt och att ha varit en frusen knopp - om du förstår vad jag menar. Och av de konsekvenser som tung andning för med sig. Kamp och kramp på alla områden i livet. Inte roligt. Det är tungt - och ensamt helt i onödan. 

Nej, så här vill vi inte ha det!

Rent fysiologiskt är det ju så att ju bättre vi andas desto mer syre får blodet och desto bättre mår vi. Hjärnan funkar bättre. Vi kan tänka klarare och se tydligare. När vi tänker klarare och ser tydligare - blir mer medvetna - är det så mycket lättare att veta vad vill, inte vill och ha styrka och ork att våga och genomföra. Det är ju det vi vill!
När vi gör det leder det till ett liv vi själva skapar utifrån de talanger, styrkor och förmågor vi har fått oss till dels och naturligtvis alla våra erfarenheter (bra och mindre roliga). Allt det som gör oss till de vi är. Den helt unika sammansättningen som gör dig till just dig. Alla vill leva den bästa versionen av sig själva. När du gör det har du skapat förutsättning att andas lättare för jämnan. Det är då du blomstrar. Du har fått dina gåvor för att utveckla dessa och dela med omvärlden. Det är ditt syfte. 

Mitt syfte - är jag rätt säker på vid det här laget - är bland annat att hjälpa kvinnor som du att göra just detta - att andas lättare och att blomstra. Jag har i snart tio år gjort just detta och har beprövade verktyg och metoder som jag ser funkar - snabbt. Alla kvinnor är så fantastiska och jag önskar dig verkligen ett liv där du blomstrar och andas lätt - varje dag.

Önskar dig en fin helg!

Kärlek till dig!
Catherine

PS. Om du var en blomma – vilken skulle du vara då? Hur kommer det sig att du valde just den?

Gillade du detta? Dela gärna och skriv gärna en kommentar här nedan. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar