onsdag 19 december 2012

Anden i flaskan


Önskelistetider. Hur går det med julklappsköpen? Är du i fas? Inte många dagar kvar till dopparedagen nu. Mysigt!

Du ser säkert fram emot ett och annat paket du också. Det gör i alla fall jag. Vissa saker som du önskar kanske du får och vissa blir (förhoppningsvis) roliga överraskningar. (Läs mer)

Om du verkligen kunde önska dig vad som helst för 2013, vad skulle du önska dig allra mest?
Om du skulle skriva en verklig önskelista där du skrev ned allt du önskade för dig själv och ditt liv – både professionellt, privat och personligt - vad skulle det stå på din önskelista?  


Ju tydligare önskningar du har desto större chans är det att du får det – så öppna ett Worddokument eller ta fram ett papper och skriv NU! Skriv utan att censurera dig. Det är ingen mer än du själv som kommer läsa!

Vad står det? Kanske något av detta? Bli en tydligare och bättre ledare? Nytt jobb? Bättre och djupare relationer? Våga tro på mig själv? Våga göra mer? Hitta smartare sätt att jobba så jag får bättre balans och mer tillfredsställelse i mitt liv? Bli tryggare i mig själv?  Bli en hejare på att hantera konflikter? 

Vad är den största utmaningen? Vad är allra viktigast?

Minns att när jag var liten och skrev min önskelista till tomten så var den jäääättelåååång. Många små saker. Det var så mycket jag ville ha. För att roa mig med och för att utveckla mig, mina färdigheter och min kreativitet.  Förväntningarna var stora.



Jag har fortfarande stora förväntningar – nu främst på mig själv och vad jag kan bidra med i världen. Jag önskar mig många nya roliga och utmanande uppdrag under 2013. Det är helt säkert.  

Gnugga den magiska lampan. Minst tre önskningar! Släpp fram barnet i dig och skriv ned och önska dig det som verkligen är viktigt för dig – för att kunna andas lättare och för att du verkligen ska blomstra under 2013.

Nej, nu måste jag sluta – jag ska skriva klart min önskelista för 2013, koka knäck och slå in några paket.

"Be careful what you wish for, you just might get it"

GOD  JUL!
Catherine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar