måndag 10 december 2012

Bananskal eller kristallkula? Vad väljer du inför 2013?


Jag har inga planer på att bestiga Mount Everest. Men, jag har egna berg som jag planerar att bestiga under 2013. Egentligen har vi en hel del gemensamt, Mount Everest bestigaren och jag – och du? Läs mer>>


Vi har ett mål, vi har ett gäng utmaningar (som en del kallar problem andra kallar det delmål) på vägen dit.

För att bestiga ett stort berg (nå ett mål) så har du säkert bestigit några mindre utmanande berg innan. Liksom värmt upp. 

Så vilket/vilka berg har du bestigit under 2012? Blev 2012 som du ville? Eller hade du inte några avsikter och mål för 2012? Halkar du runt på bananskal – och hamnar lite hipp som happ. Känner du igen dig? Inte?


Jag ser tillbaka på 2012 och känner mig glad och nöjd. Jag har klarat av saker jag inte trodde jag kunde. Jag har töjt ut min bekvämlighets-/trygghetzon – den är större än för ett år sedan. Jag har provat nya saker, stått upp för mina värderingar och levt med avsikt. On purpose – så att säga.

Nu är det bara några veckor kvar till 2013.

Med erfarenheterna du tar med från 2012 - Vad skulle du vilja se för utveckling och förändring i ditt liv när du ser tillbaka på 2013? Föreställ dig att du ser tillbaka med en känsla av glädje och stolthet. Att du har haft ett fantastiskt år, ett år fyllt med både personlig och yrkesmässig utveckling.


Vi kan inte påverka allt i livet. Men vi kan påverka så mycket mer än vi tror. 

Så om 2013 blir som du önskar - vad är höjdpunkterna? Vilka hinder kommer du över? Vilka egenskaper utvecklar du? Vad behöver du för att andas lättare 2013? Vad behöver du för att verkligen blomstra nästa år? Finns det ett tema på ditt år? Vad i så fall? Om du kunde välja – hur blir ditt 2013. Vad ser du i din kristallkula?

Kom ihåg – oavsett om du tror att du kan eller inte kan så har du rätt.

”The key to success is to focus our conscious mind on things we desire – not things we fear” B. Tracy

Varma vinterhälsningar,
Catherine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar